Bild av Studenternas Hus

Nominera till Gunnar Svedbergs pris 2024

Nu går det att nominera till Gunnar Svedbergs pris 2024! Priset delas ut till en välförtjänt student som i Gunnar Svedbergs anda verkat för Göteborgs universitets studenters bästa vid hela universitetet.

This information is available in English by switching language of the website in the menu.

Om priset

Gunnar Svedbergs pris instiftades år 2006 som avskedsgåva till Göteborgs universitets rektor Gunnar Svedberg. Priset delas ut varje år vid universitetets promotionshögtid och har namngetts efter Svedberg efter det studentfokus och den omtanke han visade under sin mandatperiod.

Priset består av 10 000 kronor och ett diplom. Juryn har utsetts av Göteborgs universitets studentkårer och består förutom av organisationens ordförande av två studenter och två representanter från lärosätets medarbetare. Juryn förordar vinnare till universitetsstyrelsen som utser mottagare av priset.

Vem kan nominera till priset? Vem har rätt att ta emot det?

Var och en med anknytning till Göteborgs universitet har rätt att nominera till priset. Alla som studerar (eller nyligen tagit examen) vid Göteborgs universitet kan nomineras.

Vem kan jag nominera?

Nominera en välförtjänt student! Med välförtjänt student menas student som i Gunnar Svedbergs anda verkat för Göteborgs universitets studenters bästa vid hela universitetet. Särskilt meriterande är om pristagarens insatser gynnat samverkan mellan studenter vid olika delar av universitetet.

Medlemmar av juryn, Göteborgs universitets studentkårers styrelse och Göteborgs universitets styrelse samt dem närstående kan inte tilldelas priset.

Hur nominerar jag?

Nomineringar ska vara Göteborgs universitets studentkårers ordförande tillhanda senast den 23 juni 2024. Nomineringar skickas till ordf@gus.gu.se. Märk mejlet med "Gunnar Svedbergs pris 2024".

Nominering ska innehålla namn och kontaktuppgifter till både dig själv och den du nominerar samt en motivering.