Sök till Valborgskommittén! | Göteborgs universitets studentkårer

Sök till Valborgskommittén!

Nu söker vi dig som vill bli en del av Göteborgs universitets studentkårers valborgskommitté och arrangera kårernas gemensamma valborgsfirande 2025!

Sedan 1904 har Göteborgs universitets studenter firat valborg i Trädgårdsföreningen den sista april. Nu söker vi dig som vill bli en del av kommittén och arrangera studentkårernas gemensamma valborgsfirande 2025!

För första gången på många år söker vi nu en ordentlig projektgrupp som vill arrangera hela evenemanget. Vi kallar det valborgskommittén!

Valborgskommitténs främsta mål är att skapa nya minnen för universitetets studenter genom att arrangera det gemensamma valborgsfirandet bestående av paraden från Götaplatsen och firandet i Trädgårdföreningen. Valborgskommittén är projektgruppen som ska planera, samordna, marknadsföra och sköta logistiken kring evenemanget.

Var med med och skapa historia: Gör valborg 2025 till det bästa firandet någonsin - sök idag! Mejla din ansökan, antingen i ord, bild eller videoformat, till valborg@gus.gu.se senast den 7 november. Intervjuer hålls löpande.

Frågor? Kontakta valborg@gus.gu.se eller ordf@gus.gu.se!

Om rollerna i kommittén

Eftersom det är första gången på länge som vi tillsätter en projektgrupp för det här firandet är projektgruppens ansvarsuppdelning och funktion preliminär. Här har ni gemensamt en unik möjlighet att hjälpa oss ta en av Göteborgs längsta traditioner in i framtiden!

Här följer de projektroller vi tänker oss just nu, men vi är öppna för förändringar och anpassningar. Till vissa roller vill vi tillsätta fler personer.

General
Valborgsgeneralen är ordförande och ansvarig för hela kalaset. Du är bra på att samarbeta och att hålla flera bollar i luften. Du gillar ordning och reda, har förmågan att sätta tydliga mål och tvekar inte på att kavla upp ärmarna för en utmaning. Självklart har du god kontakt med personer inom flera av universitetets kårer och uppskattar det studiesociala!

Kassör
Det här uppdraget är för dig som är en fena på pengar, siffror och struktur. Du tar hand om budget och redovisning: intäkter och utgifter. Du samarbetar självklart bra med den som är sponsoransvarig.

Sponsoransvarig
Du är social, karismatisk och duktig på att förhandla. Du ansvarar för att hitta och knyta kontakt med sponsorer, sköter kontakten med dem och skriver sponsoravtal som skapar mervärde för alla GU:s studenter.

Kommunikatör
Du är en duktig fotograf, skribent och/eller formgivare som på ett klart och tillgängligt sätt vill marknadsföra och kommunicera om allas vårt gemensamma firande den sista april. Eftersom Valborgskommittén är en nyhet är du taggad på att utveckla evenemangets varumärkesidentitet och budskap. Det du gör kommer att göra avtryck i många år framöver!

Förenings- och funktionärsansvarig
Du rekryterar och tar hand om funktionärer samt sköter kommunikationen med studentföreningar runtom på GU för att tillsammans med resten av projektgruppen bygga ett helt otroligt spektakulärt program! Allt ska tänkas på, inklusive kontakten med övermarskalkämbetet, men för dig är det förstås inget problem.