Välkommen till GU! | Göteborgs universitets studentkårer
GUS Presidium hoppar
Presidiet för GUS 2024/25.
Foto: GUS/Lotta Larsson

Välkommen till GU!

Varmt välkomna till studentlivet vid Göteborgs universitet önskar vi alla nya studenter. Vad kul att ni ska plugga här med oss!

Just nu är det många nya studenter som hör av sig och har frågor om allt från bostäder till registreringar och kursstarter. Det tycker vi är kul. Innan du hör av dig kan det däremot vara bra att veta att all utbildningsrelaterad information om din studiestart finns samlad på Studentportalen, hemsidan för alla studenter på GU.

Klicka här för att komma till sidan Ny student på Studentportalen!

Om du inte hittar svar på din fråga: Vänd dig i första hand till kontaktpersonen vars uppgifter finns i välkomstutskicket du fick på mejl. Om du inte hittar någon kontaktperson kan vi försöka hjälpa dig rätt.

Kontakta presidiet genom att mejla presidiet@gus.gu.se eller ringa/smsa 072-188 83 04. Vi återkommer till dig så snart vi kan.

När det kommer till det studiesociala och kontaktskapande har vi en hel del att bjuda på! Studentkårerna vid Göteborgs universitet anordnar inspark/nollning för alla nya studenter.

Vilken studentkår som du tillhör beror på vilken fakultet du ska studera vid.

Handelshögskolan - Handelshögskolans i Göteborg studentkår HHGS
Humanistiska fakulteten - Humanistsektionen Göta studentkår
IT-fakulteten - IT-sektionen Göta studentkår
Konstnärliga fakulteten - Konstkåren