Orange blomma
Foto: Johan Wingborg

Välkommen att fira Valborg med Göteborgs universitets studentkårer

Studentkårerna vid Göteborgs universitet bjuder in till det traditionsenliga valborgsfirandet i Trädgårdsföreningen den 30 april 2024.

Äntligen har det blivit dags för studenterna vid Göteborgs universitet att fira in våren - kom och gör det tillsammans med oss!

Det traditionsenliga firandet i Trädgårdsföreningen är öppet för alla som vill delta, både studenter och allmänhet.

Förutom en förhoppning om sol, blommor och kvittrande fåglar får vi dessutom njuta av sång, musik och dans från studentkårerna. Varmt välkommen med goda vänner, glatt humör och förstås: glöm inte studentmössan!

Program

Här är programmet för firandet i Trädgårdsföreningen. Traditionsenligt går studentkårerna i en gemensam parad till Trädgården. Vänd dig till din studentkår för att få reda på samlingsplats!

• 14.00 Tal (Rektor Malin Broberg & GUS ordförande Hampus Haugland)
  • 14.10 Akademiska kören & Chalmers manskör
  • 14.25 Tongångarna & Patriciabaletten
  • 14.35 Stella acedemica
  • 14.45 Blåshjuden & Inälfvorna
  • 15.00 Mistluren & Mistlåhren
  • 15.25 Corus Acusticus
  • 15.35 Bolagsstämmor
  • 15.45 The greatest show
  • 15.55 Misstagen & Misstankarna
  • 16.10 Avslutning och prisutdelning av studentmedias Guldtummen

På kvällen arrangeras fest på hemmaplan av respektive kår. För mer information om valborgsveckans äventyr och studentlivet generellt, kolla i Orbiappen!

Arrangör

Det gemensamma Valborgsfirandet arrangeras av Göteborgs universitets studentkårer (GUS) genom valborgsgruppen bestående av studenter från Göta studentkår, Handelshögskolans i Göteborg Studentkår (HHGS) och Sahlgrenska akademins Studentkår (SAKS).

Genomförandet möjliggörs med stöd av Göteborgs universitets studentfond.

Du kan bidra till ett starkare studentliv!

Göteborgs universitets Studentfond grundades på initiativ av Eva Wiberg (rektor 2017-2023) och syftar till att stärka studenterna för ett aktivt studentliv. Fonden förvaltas som donation hos Göteborgs universitet och stöttas av flera tidigare och nuvarande rektorer och styrelseordförande tillsammans med Göteborgs universitets studentkårer, GUS. Läs mer om fonden här.

Ge din gåva via Bankgiro eller Swish

• Bankgiro 5632-6952. Ange namn, kontaktuppgifter samt ändamål: GU:s studentfond.
  • Swishnummer 123 380 5355. Ange namn, kontaktuppgifter samt ändamål: GU:s studentfond.

Evenemang