Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Göteborgs universitets Doktorandkommitté

Göteborgs universitets Doktorandkommitté behandlar övergripande frågor för doktorander vid universitetet.

Doktorandkommitténs syfte är att utgöra en plattform för samarbete mellan universitetets aktiva doktorander och att öka doktorandernas inflytande över sin studie- och arbetssituation genom deltagande i den etablerade organisationsstrukturen. Doktorandkommittén arbetar för att öka doktorandinflytandet, framför allt på central nivå och vill skapa förståelse för den problematik som kan uppstå i doktorandens situation. Göteborgs universitets doktorandkommitté ger universitetets doktorander möjlighet att driva frågor gemensamt med andra studentorganisationer.

Ordförande för GUDK 2017/18 är Houman Sadri. Hon nås på ordf.gudk@gus.gu.se

Vice ordförande 2017/18 är Malin .

Dokument

I maj 2012 fastslog GUDK ett måldokument för perioden 2012-2016 som vänder sig till rektor och fakultetsnämnderna. Detta följs upp regelbundet.

Doktorandernas mål 2012-2016

Uppföljning 2013

GUDK arbetar under året efter en verksamhetsplan med ett antal fokusfrågor.

Verksamhetsplan 2013-14

Verksamhetsplan 2014-15

Verksamhetsplan 2015-16

GUDK:s arbetsformer regleras i en arbetsordning som fastställs av GUS styrelse

Arbetsordning

Efter avslutat år skriver GUDK en verksamhetsberättelse för att sammanfatta året. Under 2012-13 gavs dessutom ett nyhetsbrev ut, se nedan.

Verksamhetsberättelse 2012-13

Newsletter 2012-13

Verksamhetsberättelse 2013-14

Verksamhetsberättelse 2014-15

GUS_logga

Kontaktinformation

GUS

Box 133, 405 30 Göteborg

Telefon:
031-786 56 40

Sidansvarig: GUS Webmaster|Sidan uppdaterades: 2017-08-24
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://gus.gu.se/om_gus/gudk/
Utskriftsdatum: 2017-09-22